Friday, November 7, 2008

Revenge?? No GooD..hehe..



lately nih aku mengalami banyak sgt permasalah dan isu persekitaran..dr dunia luar, personal, kerja sehinggalah ke dunia cyber..ahakss..masalah2 hasad dengki manusia dah mmg jadi lumrah di mana2 pun..manusia..dah nama manusia kan...akibat dari suma isu yg berbelit2 nih aku menjadik seorg yg sentimental & mental... aku jadi pendendam & kurang ajar..tunggu masa jer dpt kenakan org tu balik..segala kata nista aku hamburkan..hemmpp...puas sungguh aku rasa..puass?? yaa..sbb aku dapat balas balik apa yg org tu buat kat aku..aku dpt balik jadi kurang ajar sebagaimana org tu jadi kurang ajar dgn aku..tp betul ker aku puas?? aku duduk2..tenung2..layan2 lagu..masuk website sana sini..aku tak rasa puas..aku tak rasa hepi seperti yg aku cari sbb aku berjaya jadi kurang ajar dgn org yg kurang ajar ngan aku..then aku fikir..apa yg akan buat aku rasa masalah aku akan terlerai...hmmm...aku buat cara aku sendiri..cara yg kwn2 aku tak galakkan lansung aku buat sbb atas alasan aku tak leh jadi lembik..aku tak leh ngalah..aku tak boleh biar org pijak kepala aku...!! aku hubungi semula org2 yg aku rasa aku telah bertindak kurang ajar..aku mintak maaf kalau kata2 aku byk terlanjurnya...aku cuba perbetul balik silap2 aku dgn boss2 aku..and now..baru betul aku rasa puas..aku rasa hepi..biar lah org lain dgn cara mereka nak revenge..tp bagi aku.. REVENGE IS NOT GOOD.. it's doesnt make u any happier.. but no revenge buat hati kita rasa lebih tenang & seolah2 masalah kita terlerai...kita cuba sakitkan hati seseorang utk buat kita senang hati..tp sebenarnya it's hurt ourselves by hurting somebody else..so..i'm happy for what i am..jgn berdendam..jgn menyakitkan hati demi nak hepi kan diri sendiri..trust me..it doesnt work..kalau ada org kurang ajar dgn kita n still cari pasal ngan kita...for me..ignorance is bliss..huhu..





2 comments:

Anonymous said...

erm...

maybe tempe pun kena lebih ignore pada perkara2 kat persekitaran...

ena said...

yelah dik ipar..cuba lah..ignorance is bliss..huhu