Saturday, November 1, 2008

peristiwa sepanjang minggu yang tak berapa panjang




29hb Okt 2008 (0800 am)
-----------------------------
aku cuti..tp aku di opisss...why??? sbb kena abiskan kijer sblm bercuti..ampes tol..ada kwn2 aku nak tolong setelkan..tp aku tak nak..aku rasa, keja aku..biar ler aku setel sendirik..lagi pon tak der ler byk sgt..half day cukup ler...


29hb Okt 2008 (1000 am)
------------------------------
dua jam jer..setel ler kijer aku..plan nak gi Putrajaya terus..tp tetiba..byk barang tertinggal..so kena ler balik umah dulu..dah balik umah..banyak lak barang tertinggal...jadi balik umah dulu ler..dah sampai2 umah tu...banyak lak keja wat..so lewat ler bertolak...


29hb Okt 2008 (0200pm-0900pm)
-----------------------------
bertolak dari Alor Star ke penang kul 2 lebih..sampai ke penang (umah inu) dlm kol 4.30..then bertolak dari umah inu ke KL dlm kol 5..sampai Bangi kul 9 mlm..then makan2 suma baru balik ke Putrajaya..dlm kul 11 gitu ler baru sampai Putrajaya....letih banget...tak kuar mana dah sampai..sbb bahu sakit gila..bkn sbb drive tp sbb lately nih aku selalu usung beg fail yg berat nyer berkilo2..even letih gila..tp tido lewat gak..


30hb Okt 2008 (0800am)
----------------------------
baru bangun tido... (aku cuti solat yer..hahaha)..mengeliat sana sini..inu mengemas2 apa yg patut (maklum ler org nak pindah umah nih banyak benda nak kemas...)


30hb Okt 2008 (1130 am)
-----------------------------
pegi alamanda jap..nak soping barang2 keperluan yg tertinggal..huhu..and pegi utk breakfast merangkap lunch..hehehe


30hb Okt 2008 (0100pm)
----------------------------
sampai umah...aku berehat2 jer melayan tv & inu seperti biasa mengemas2 lagi apa yg patut..aku tak tolong dia lansung pun..hahaha...memula plan nak gi kuar ke KL, tp sbb tengok inu tertonggek2 dok ngemas so aku bior ler...then kensel jer lah sbb inu kepenatan mengemas barang2 nyer iteww...

30hb Okt 2008 (0300pm)
----------------------------
pegi Shah Alam..jumpa member2 lama....minum2 jer..tak der lah gi mana pun..setelah berkongsi segala kisah suka duka..ekeke..kami pun balik...


30hb Okt 2008 (0730 pm)
-----------------------------
sampai di Putrajaya balik...wat ler apa yg patut..mandi2 suma..perut rasa lapo..ngah pikir ler nak mkn tak..sbb kul 10 kang ada org nak banjer..ingat nak pow dia abis-abisan..hahaha...tp dek akibat perut aku ngan inu meraung2 mintak diisi..so kami pon pi ler makan benda ringan2...iaitu..bihun hailam ngan mee ladna (ringannya..hahaha)


30hb Okt 2008 (0945pm)
-------------------------
kuar utk buh minyak keta...then jumpa api kat stesen petronas putrajaya..nak decide makan mana pun punya lah susah..akhirnya ikut jer lah mamat tu bawak mana..lepas tinggal keta semula di umah inu, kami pun pegi ler ntah mana2 tah..sampai ler aku sms maira & janji jumpa kat damansara jer..


30hb Okt 2008 (1100pm-1230pm)
-----------------------------------------
makan2, minum, borak2, sembang2, gadoh2...then sampai umah jer inu terus menjalankan aktibiti pengemasan & aku menjalankan aktibiti pertidoran..hahaha...wajib tu..aku driver..esok kena bangun awal..nak berjalan jauh..kena rehat dgn secukupnya...


31hb Okt 2008 (0744am)
----------------------------
bangun2, mandi2 suma, kemas suma barang2 inu masuk dlm keta, gi breakfast then bertolak ke Cameron Highland dlm kul 0900 pagi..sblm tu pusing2 sikit dlm Putrajaya sbb inu nak amik gambo2 sekitar sana sempena dia dgn rasminya telah meninggalkan Putrajaya dan tidak lagi menjadik warga situ...sebak tol aku..eh pesal lak aku yg sebak..hahaha


31hb Okt 2008 (1145am)
---------------------------
sampai ler di puncak Cameron Highland...saspen gak sbb 1st time aku naik ikut jalan baru (simpang pulai) sbb signbod yg aku dok nampak time tu gua musang jer..riso lak kot2 kang tetiba sampai gua musang lak..tak ker haru..ekekeke..banyak giler aku soping..aku beli bunga berkoyan2 (wajib ler tu), strawberry, sayur2an, buah2an, teh cameron valley (wajib gak nih)..kami pegi terjah tak banyak tempat..just pergi tea plantation, pastu pasar kat tanah rata tu utk membeli belah ngan rose valley jer.. ada few scene yg sempat aku capture...yg lelain tu ada muka aku yg comel nih..so tak yah ler paste..hehehehe..

ni ladang teh cameron valley...





Rose Valley


ni lak cactus tertua yg ada di Rose Valley nih...40-50 thn umor nyee...


ni antara bunga2 yg sempat aku rakam di Rose valley itew..



ni lak antara barang2 yg aku sopingggg




No comments: