Friday, September 5, 2008

Jalan-Jalan



minggu nih aku bercuti panjang..mula dari hari jumaat ngan sabtu (mmg cuti umum) sambung ngan ahad (cuti merdeka -aku kijer kat negeri keja di hari ahad) pastu sambung Isnin (cuti awal ramadhan) pastu aku masuk keja hari selasa (2/9/08) pastu rabu & khamis aku sambung cuti (apply sendiri sbb nak rehat)..huhu..dan esok, lusa pun mmg cuti..huhh..puas ati aku bercuti..haha..
apa yg aku buat sepanjang cuti nih?? tak der lah wat apa pun..bulan puasa kan..mana ada nak jalan sgt..tp last jumaat,sabtu tu aku ada pegi umah abang2 aku kat penang..then jumpa kawan2, lepak2 ngan depa..pastu as usual pegi night market kat batu feringhi..saja nak soping dvd..huhu..seperti biasa aku kalu kat situ borong dvd series jer lah..aku beli CSI NY (yg latest season - skang tgah main kat astro), Ghost Whisperer (pon yg latest season skang tengah main kat 8tv) & Charmed (beli dari season 1 sampai 3). Charmed nih ada sampai 8 season kalu tak silap aku..tp tak mampu dah aku nak borong..huhu..lagi 5 season tunggu lepas raya lak lah..hehe..tp sblm gi night market tu..kami pusing2 penang dulu...yelah sementara nak tunggu malam kan..tp aku bosan asik pi soping complex jer..aku pon ajak depa pi tempat2 jiwang..hahaha..nak pi kebun bunga..mcm terlebih jiwang..nak pi bukit bendera..sure org ramai gila cuti2 nih..so pegi butterfly farm jer lah..hihi..leh gak aku capture gambar2 rama2 yg indah2..ewahh..tp bodo tol lah..aku lupa charge kamera aku..so low bateri..baru snap 2,3 keping..papp..padam terus..so terpaksa ler aku snap guna kamera hp jer..tau lah kamera hp..kalu amik gambo close-up mmg blur lah kan..nak amik gambo rama2 mesti ler nak kena closed-up & guna super macro mode..nasib lah..ni ler antara gambo2 yg aku snap..

gambar rama2 sekitar butterfly farm

ni pulak antara rama2 yg hinggap kat kami (tp pesal jenis nih jer nak kat kami eh??)

ni pulak dlm bilik exhibition..dlm cermin lah nih..butterflies of the world




***********************************************************************************

Makan???

yupp..minggu lepas minggu makan..hehe...mcm2 aku makan..pizza, kenny rogers, johny's, oldtown, secret resipi..makan byk nih bukan sbb nak balas dendam akan poser minggu nih..tp mengikut tuntutan kawan2 aku yg tetiap hari mengidam itu ini..sowang ngidam tu..sowang ngidam nih..last2 complete satu minggu makan mcm2..makin gain weight ler aku cam nih...uwaaaaaaaaa...

tadaa...tp nih jer lah yg aku amik gambo..tomyam, bihun tomyam ngan nasi goreng golden mushroom tu kat johnny's..muffin tu keny rogers nyer..aku take away lepas makan kat kenny..yg lain2 tu tak teringat nak amik gambo lak..hehe


errr..yg nih tatau nak pes kat post apa tp nak letak gak gambo nih..haha..nih amik masa dlm kedai teddy..hihi

nih pon aku tataw nak buh mana..ahahaha..kotak muffin kenny rogers yg aku rasa cantik

No comments: