Thursday, August 7, 2008

Macam - Macam Rasa




"sebahagian asam garam kehidupan..yang akan menjadikan satu pengajaran & pengalaman utk menjadikan diriku lebih matang & tabah dalam meneruskan perjalanan hidup ini"


hari ni aku seperti biasa mula pergi ke tempat kijer kul 7..cuaca quite buruk jugak..hujan agak lebat..so mcm kuar subuh2 gitu..its ok lah kan..aku kuar pun awal2 morning lagik..then dlm dok jalan2 tu..tetiba ada batu dr mana hala ntah terpelanting kena cermin depan keta aku..kelekukk munyik dier..adehhh retak kecik cermin keta aku..siut tol.. nampak la sebesar duit 5 sen gitu..adehh..sakit nya atiiii...menyumpah la sowang2 dlm keta tu..padahal aku tak ikut lori bawak batu pon..tak pa la..so aku pon sampai ofis..parking tempat aku mcm biasa..

then naik ofis..jumpa officer baru..dia baru transfer ke sini..lelaki..anak org kaya dengar nyer..hehe..tak ensem tp stylo kot?? ntah..dia ngan ramahnya senyum dari jauh..bila sampai dekat..dia tegur.. "cakkk"..boleh lak ehh..org bagi ler salam ker..say morning kerr...hahaha..aku pon "cakkk" balik ler ker dia...hahaha..tp dlm hati dok membara lagik nih..tak per laa..masuk bilik..borak2 ngan dak opis lebih kurang..bekpes suma..then kol 9 tu nak kuar menjalankan keja diluar..as usual lah...

pastu aku sampai kat keta..tengok ada keta lain parking belakang keta aku..menjadikkan tempat aku nak kuarkan keta tu sempit gila.. "bodoh bangang..!!" aku maki sowang2..tp aku rasa aku cam terer bab parking2 nih..hehehe..so tak ler kisah sgt..aku pi belek balik cermin keta yg retak sikit tu..aku pk..ok lagi kot nih..tak retak sgt nih...

then aku masuk ler dlm keta..nak reverse utk kuar..siut gila..dlm ketereran aku..mmg tak leh kuar...aku panik..!! aku dah lamabt pegi court nih..!! dah 9 lebehhhh...!! dlm panik2 tu..gedegangggggg...aku langgar keta belakang...uwaaaaaaaaaa...aku terkejut..tertekan minyakk..dan sekali lagi gedegangg aku termasuk gear langgar keta depannnnnnnnn..!!!!!!!!!! aduhhhhhhhhhhh nak pitam aku..!!! keta aku tu ibarat "dara" lagi tawww..tak penah lagi aku langgar apa2 benda..ni sekali kena musibah..sampai 3 kali!!! aku tak nengok keta aku..sbb senyap2 aku kuar sbb nak lari dr keta2 yg aku entam tu...hehehehehe...sapa suh parking belakang keta aku..!! tempat tu bkn leh parking ponnn!!! dia yg park situ sapo suh..pastu yg keta depan tu..aku nengok plet dia mcm keta company..biar ahh..lagi pon keta beso ala2 4ed mpv gitu..ntah aku pon tatau..tp tade pape kot..haha...adehh..boley lak gelak..bukan ker aku tengah bengang nih..!!

pastu aku pon bertolak kuar..dlm hati mmg dah aa mcm2 rasa..mcm ikan masak 3 rasa tu..marah..sedih..keciwa..sakit ati suma ada laaa..sampai court..ok la..then buat la kijer2 aku as "tuttttttt" mcm biasa..and for the first time aku rasa marah & malu giler kena marah ngan "org atasan yg bijaksana" kali nih..selalu pon kena marah gak..tp boley terima..hari nih..aku sakit ati giler sbb dua ayat dia yg aku tak tahan..dia kata "ini la masalah ngan org terlebih pandai nih" and satu lagi ayat dia "kamu tak belajar undang2 ker?" wahhhhhhhhhhhh...what the ^*&^%^%%&%.. nak marah biar profesional sikit..!!!! dah ler depan public yg penuh ngan org..!!

malas la nak cakap aku betul dia salah ker hapa ker..tp wateva pon..bahasa tu..!! adoiii..maah betol aku hari nih...dah la keta kena musibah..dia lak tambah bara aku..aduhh sakitnya hatii...marahhhhhhh...gerammmm .... sabo jer lah..aku balik opis..melampiaskan kemarahan aku kat suma org...then baru aku ingat sowang tu ada nak hantar aku dokumen/fail yg aku nak gunakan utk isnin nih belum hantar2 lagi..!! ala budak yg H hensem tu..!!! aku pon kol ler dia..!!

aku : helo..
dia : ya puan (depa mmg aku panggey aku puan)
aku : ni bila nak hantar fail tu..dah lama saya mintak..tahun depan ker nak anta??!!
dia : maaf puan..td sy sibuk ada byk "keja"
aku : dulik apa sy..!! kan sy dah mintak lama dah..kamu janji ngan sy nak bagi dr minggu lepas lagik??!!
dia : (diam)
aku : ni bila nak bagi nih..jgn sampai sy bitau "senior" awak!!
dia : puan tolong puan..jgn..
aku : cuba bagi 10 sbb napa sy kena tolong awak tp awak lansung tak tolong senangkan keja sy??!!
dia : (diam) puan sy janji ahad nih sy hantar..
aku : make sure ahad nih..!!

aku pon letak tepon..mmg kalu kowang dengar..ala nak pakai isnin..apa beza hantar hari ahad kan??? tp that file/doc lom setel..aku kena buat & present isnin morning...and sepatutnya kijer yg aku boleu prepare well sbb boley dpt lama dah file tu akan jadi mcm aku buat setakat lepaskan batuk kat tangga jer sbb time dah suntuk..kalu kowang patut marah takk??? tp lepas2 tu..aku mula cool down..aku mula rasa bersalah..aku pon dah jadik cam "org atasan yg bijaksana" tu ker suka marah2??? adesss..rasa bersalah lah pulakkkkkkkkkk...penat lah hari nih..macam2 rasa sgt....aku tak suka perasaan nih suma..aku tak suka marah org...aku tak suka org tak suka aku..tp aku jugak manusia kan..depa lak suka buat aku kena marah..yelah..bila derang lambat submit or antar file or doc kat aku..bukan ker aku yg akan kena marah ngan "orang atasan yg bijaksana tu"??? takkan lah aku stil kena berlembut & at the end aku sowang yang kena..hmmm..i hate this situation & this feel :-(

note : baru capture tadi..huhu..abaikan kotor2 kat keter tu yer..hikhik

ni ler cermin keta yg retak sikit tu..nampak takk..uwaaaaaaaaaaa



ni keter yg tercalar kat bahagian belakang..yg kat depan tak leh snap sbb cerah sgt..nampak bayang2 aku balik ngan clearnyer..haha..uwaaaaaaaaa

4 comments:

husz_nie said...

erk.. kete dara akak ipar camne condition.. kemek teruk ke?

org atasan yg bijaksana tu kasi santau je dia.. tp dik ipar kesian kat keter dpn yg kene langgar tu le.. ekekeke..

meh adik ipar banjer eskrem meh bg cool...

ena said...

tak kemik sebenarnya dik ipar..calar jer..tp..uwaaaa gak lar..sampai depan belakang akak ipar entam..tp tak pe..keta depan yg akak ipar entam keta rasmi gomen sebenarnya..opsss..hahaha... org atasan yg bijaksana tu mmg..mementang ler org atas..!! huhh..

husz_nie said...

akak ipar tukar kete ke??
rasa aritu kete akak ipar kaler merah

ena said...

a ah dik ipar..dah tukaw..tu yg masih "dara" lagi tu..huhuhuhu