Monday, July 14, 2008

Langkawi Oh Langkawi




al kisah..lama tak apdet ek blog nih..bz sgt & lately nih amat keletihan dgn kijer yg makin banyakk...so aku apdet ari nih dgn memulakan citer pi langkawi sabtu (12hb julai 08) yg lalu..bukan ler trip or vacation or holiday pon..tp pegi sbb teman kan adik aku nih nak beli coklat "DAIM" utk awek dia yg kekunun tingin sgt nak mkn coklat tu..kami bertolak naik feri pukul 10.30..naik feri/bot frontier tu..dalam lebih kurang pukul 12.00 kami sampai ler kat Jeti Langkawi..pi toilet, makan suma kat area jeti tu jer..malas nak pegi byk2 tempat..al maklum ler..transpot tade..so langkah pendek sikit ler...nak sewa keta pon..aku bukan nyer tau sgt jalan2 area langkawi nih..wat nyer sesat tak sampai balik jeti kang..sapo nak nolong...tak kan nak kol adik udin lak..ekekeke..hmm..setelah abis makan suma..kami terpikir..nak gi mana nak soping setakat coklat daim tu..pegi Idaman Suri jer lah..then kami naik cab..dalam cab jer tetiba adik aku kata..kita pi tempat lain dulu ler.. then pakcik cab tu sajes gi cable car..kira ok jer lahh... dalam perjalanan ke cable car tu amat ler membosankan sbb pakcik cab tu ajak berbual pasal "politik"..the most topic that i hate most..mmg pantang ler aku kalau org2 baru yg kita kenal ajak sembang pasal politik..tak belajar teknik komunikasi yg betul lah pakcik nih..topik2 gitu adalah amat sensitip dlm perniagaan..tak semua share or have a same ideologi as yours..rite..so back off..!! and even they have a same ideologi dgn ours pun..tak semestinya we have to talk about it too seriously..bukan ler means kita tak payah amik tau mcm katak bawah tempurung tu..but for me..just find your clique to talk about it..ok..enuf about pakcik cab tu..huhu...eh..one more thing..dia perbodohkan aku bila tunjuk satu gunung tu & said that gunung tu is the highest mountain in the asia..hehe..abis tu kinabalu tu letak mana..?? tp sbb aku malas nak berbahas..aku biar jer lah..haha..

sampai kat tempat cable car nih dalam pukul 2..cable car nih terletak dlm Geopark..geopark nih lak somewhere dekat area..err..hmm..aa..kat mana ntah lupa..hehe..yg pasti nyer..mmg agak jauh ler dari jeti & lalu area beras terbakar & makam mahsuri..tp ujunggg lagi...ni antara view yang aku sempat capture masa masuk geopark nih..sblm nak cable car..ronda2 dulu kawasan persekitaran..tengok apa yang ada kat sini... jumpa animal park..so masuk ler..tak der lah byk sgt animal nyer..ada lah arnab yg giler2 punya manja...pantang kita duduk jer..berluru arnab2 tu dtg mengendeng...giler ahh..best gak mcm ramai peminat..ahahaha...

ni antara gambar2 arnab & few haiwan yang aku capture dlm animal park tu..gambar gajah tak bleh amik sbb camera not allowed..huhu..certain2 gambar nih aku dah kasi potong sbb ada muka aku..hehe..tengok takat tangan dah ler ekk..best gak bagi rusa tu makan..geli lidah dia kena tangan kita..haha..so cute..
ni berebut2 bila aku nak bagi makan carrot...tu sampai panjat2 atas beg aku tuh..sib baik tak berak atas aku..yg naik atas riba pon banyak..ekeke..

yg nih lak senyap jer dok sebelah aku..control cute ler tu..hehe
nih antara2 yang berkerumun ngan aku ler nih...

err..burung helang kan nih??? hehe..terkompius lak..

bagi rusa makan..er..rusa ker?? ker kancil?? ntahh..hahaha..


nih closed up sikit..mcm muka kucing aku lak rusa/kancil nih...geli lidah dier jilat2 tangan aku..hehe

so lepas berkeliaran nengok haiwan2 kat situ..kami pun naik kabel car..naik sekali ngan kapel dr arab ker mana ntah..cantikkk..awek dia..eh bini kot...ni lak antara gambar yg capture dlm cable car..trust me..the view is so mabeles..lebih indah dr apa yg aku capture..sbb kamera aku murah & aku nih amatur jer..so gambo dia tak melambangkan sgt apa yg aku nengok live ler..hehe..

ni pandangan dala kabel car..mengadap ke arah laut...yg utan2..air2 terjun tu ada lah capture gak..tp maleh nak pes..

ni bila dah sampai kat puncak....ni capture sebelah hutan2..gunung2..bukit...and siyesly..the view..mmg mabeles...

ni yang sebelah laut nyer view...air laut yg kat belakang bukit nih...warna biru betul2..masyaAllah...cantik betul..betapa besar nye kuasa tuhan menciptanya..

lepas jer amik gambo pelbagai pose dan pelbagai tempat2 yg indah... (kalau nak nengok..sila ler masuk my flickr..hehe..tp utk malam nih tade lagi..haha) kami pun turun ler...terus tahan cab..bawak gi idaman suri..soping sana sat..then aku call mak aku.. ekceli mak aku mmg ada kat langkawi sabtu tu sbb dia pegi kenduri sedara dia..so kami plan balik sesama ler..lepas beli coklat & aku beli beg..mak aku sampai..wah..lagi sakan ler mak aku..abis pinggan mangkuk, kain batik suma dia borong..lepas abis mak aku memborong..dan aku membeli belah..kami balik ke jeti...

ni ler coklat daim & hersheys yg aku beli...aku beli sikit jer..dah abis pon nih..sbb bawak ke opis..

kami naik feri pukul 5.30..balik naik coral island feri..beso tp lembab...lama giler nak sampai..dlm kul 7 sampai..pastu amik keta aku park kat kuala perlis..kena parking 8 hengget per day..then mak aku ajak balik ikut jalan tepi laut..saja nak nengok keindahan sunset...cewahhh...so aku paste lagi gambo2 sunset yg maha indah nih (means live ler ekk..sbbaku tau aku capture tak lawa) hehe.. enjoy keindahan ciptaan tuhan ini...so thats it utk kisah aku pergi ke langkawi amik mak aku :)







4 comments:

amie... said...

erm bestnyer...tingt mse amy g sne...
best nek kabel car...tp gayatnye...

akk np xbg amy daim tu... :(

tingat mse kat dubai hri tu ngt nk bli daim...tp xjd plk...

husz_nie said...

tu rusa le akak ipar...
kancil kecik je... bukan besar mcm tu... besar2 arnab je...

dik ipar pernah bela sekor

ena said...

lenkali akak pegi langkawi bole belikan amy..hehe.. (tp bila lagi nak pegi tu)ekekeke

ena said...

rusa kan?? kompius la binatang2 nih..uiks..dik ipar penah bela kancil?? mcm best jer bela kancil..