Saturday, January 31, 2015

Lang Tengah Island

Tahun 2014 mmg banyak pulau yg ku lawati. Salah satu nya Pulau Lang Tengah yang terletak di Terengganu. Aku ke Lang Tengah ni pada bulan April 2014. Date tak yah tanya lah tak ingat exact date dah.. Kui3. Kali ni my solo travel, setakat dalam Malaysia, berani lah lagi. Malaysia kan masih aman.. Keh3. Baiklah, aku bertolak dari Perlis ke Terengganu drive all alone. Sgt suffer drive kali ni sbb sepanjang perjalanan diganggu oleh HQ ofis & ofis non stop pasai keje. Demm.. Depa mmg tak leh tengok aku senang. Berapa kali stop utk reply email, balas wasap etc. Makin berkembang teknologi, makin no privacy life kita. Kalau dulu senang, hg cuti je & keluar dr opis, tunggu lah org tu masuk balik keje.. Huhu. Aku bertolak dlm 10 pagi, aim sampai ke Terengganu dlm ptg, check in then esok pagi off to island. Last2 kui 8 malam kot baru sampai Terengganu. Fuhh.. Hazab punya letih. Aku pilih utk check in dkt Sutra Beach Resort. Selain dari dah biasa, situ dekat dengan Jeti Merang. Yupp. Jeti ke Lang Tengah sama dgn Jeti Redang. Naik kat Merang. Tp Perhentian naik kat Besut tau. Dun kompius. Lepas check in, mandi, fuhh nyaman gila baring atas katil. Esok bot dlm kui 10 pagi. Pasai book tempat hotel plak aku suh adik ipar book kan. Walk in dalam 2-3 minggu awai. Bkn apa, malas la nak online book ni, kena kencing caj mahal or asyik2 penuh. So, suh adik ipar ku yg mmg org ganu & dok sana juz walk in usha2 kat jeti je ptg2 bila dia free. Rumah dia pon mmg kat merang & dekat ngan jeti. Aku pilih utk stay kat D Coconut Lagoon. Sorang kapla 500++ for 3d 2n includes bekpes, lunch & dinner + snorkling. Tak yah pikir pape dah. Owh, btw Lang Tengah ni kedudukan dia adalah betul tengah2 antara Perhentian & Redang. Masa naik boat bleh nampak Perhentian sebelah kiri & Redang sebelah kanan. Okeh.. Gambar2 perhentian akan diupload nanti.. Sbb dlm henpon satu lagik.. C ya..!!

No comments: