Monday, January 26, 2009

Inkheart

Hari sabtu hari tu aku pi nengok wayang ngan member2 aku..pukul 1 kot pi tenggok..awal giler sbb tatau nak buat apa..dah ler lunch pon tak..breakfast jer kul 11.. movie start kul 1.15..sedap giler mkn popcorn time tu...maklumlah lapar..tak lunch..haha...Ok..citer nih lebih kurang mcm nih laa..Brendan Fraser (apa ek nama dia dlm citer ni..lupa lak) tp dia dipanggil silvertongue lah dlm citer nih..dia ada kelebihan iaitu bila dia baca buku cerita kuat2..semua watak2 akan keluar dr buku cerita tu...satu hari tu (beberapa tahun sblm dia tahu dia ada kelebihan tu) dia pernah baca buku cerita tajuk "Inkheart"..ada lah beberapa watak yg kuar dr buku tu..tp ada gak yg disedut masuk ke dlm buku..iaitu isteri dia..dia kemudiannya dah tak baca buku cerita kuat2..ekeke..di pendek2 kan citer lah satu hari tu dia, anak dia, mak dia ditangkap oleh org jahat dlm watak buku Inkheart yg dia keluarkan dulu..sbb org2 jahat tu nak dia baca part utk keluarkan creature nama "the shadow" yg jahat & horror gila tu..cam tu lah lebih kurang...happey ending ler..tak yah lah ak u citer detail2 kan..hehe..

komen aku personally : aku mmg suka citer ala2 dongeng cam nih..tambah2 pulak ada Brendan Fraser..citer dia kan selalu nya best..citer ni bagi OK lar..boleh kata best tp aku rasa something kureng..ntah apa..aku pon tak pasti..hehe..tp aku rasa citer ni supposed boleh jadi lebih menarik & lebih best lagik..sbb watak Brendan Fraser kali nih kurang lawak sikit ler..hehehe..selalu kan watak dia mesti ada lawak2 skit..bukan la lawak mcm Jim Carrey tuuu...tp something yg buat kita rasa lawakk nyerr...hehe...contoh watak2 dia dlm The Mummy, Mummy Return, the mummy 3..watak yg aku suka selain hero..ialah FARID..!!! haha..watak yg dikeluarkan oleh Silvertongue bila baca buku kasim baba & 40 penyamun tu..comey giler si Farid nih..lawak lak tu..hehe..selain tu si Dustfinger pon menarik gak..tambah2 bila dia main api time tak pakai baju tu..perghhhh...body dia..slurpp...hahaha..tu jer lah yg boley aku ceritakan pasai citer nih..tunggu komen dik ipar tempe lak pasai citer nih..hehe..since dia pon nengok citer nih di tempat dan hari yg sama dgn aku..ekeke

2 comments:

husz_nie said...

dah agak dah... akak ipar sure dok perati body dustfinger ni...

Anonymous said...

sis.. buat tag ni e --> 7 PERKARA.. tq..

x dpt tinggal msg kat sbox.. npe ntah sbox sis tu..