Tuesday, December 9, 2008

Family Day @ Langkawi




Alkisahhhh...pada 4hb Disember 2008 hingga 6hb Disember 2008..ofis aku menganjurkan mini persidangan aka kem motivasi aka family day..bertempat di Langkawi..di sebuah akademi yg dekat giler ngan jeti (jln kaki jer pegi jeti tu)..aktiviti yang paling menarik masa tu pun aku rasa malam dinner BBQ masa kaaraoke & juga island tour..hehe...ok lah..aktiviti ringkas aku sewaktu disana..


4hb 12 2008

----------------
Aku ditugaskan utk sampai ke Jeti Kuala Perlis seawal 8 pagi..aku kena bagi list nama2 org yang akan menaiki feri..kami sewa 1 feri utk semua staff & family..dlm kul 9 gitu baru ler staf2 lain sampai dgn bas & kami bertolak dlm pukul 9.15am & pakaian t-shirt oren opis..hehe..kami sampai di Langkawi dlm pukul 10.30 mcm tu..kendian bertolak ker resort/akademi empat kem motivasi kami tu..sampai situ selepas minum pagi kami ada ceramah mcm biasa lah dlm kursus2 nih..so dengar2 jer lahh...kendian ptg ada program team building. Dalam team building tu kami di divide kpd beberapa grup (bkn pilihan sendirik) tp sbb suma 1 opis..tak ler terible sgt grup aku..kami kena cabut 1 undi then dpt 1 nama (budak opis) then kena lukis gambo org tu..giler tol..dah ler aku nih bab2 lukis fail gile..then ada ler beberapa aktiviti lain yang ada dlm team building tu..malas nak citer pjg2..haha...lupa lak nak bitau..kat resort tu..aku dpt bilik sowang2 sbb AJK..best gak..rasa gak dpt berehat sowang2 wpon mlm2 mcm ngeri jer..hehehe..then malam tu ada perjumpaan dgn big boss..Dato Z..utk membincangkan masalah2 dalaman opis..so semua nya berjalan lancar...

5hb 12 2008
--------------
kul 7 pagi aku & kawan sowang kuar gi market kat langkawi..sbb kami kena beli sayur2 utk buat salad BBQ mlm nanti..so kami sampai ke resort/akademi semula dlm kul 8..breakfast then naik bas utk ke bot sbb kami ada island tour..sampai lebih kurang dlm kul 9 kot..tah tak sure..lupa dah..kami naik bot geng2 kami jer lah..tp mmg best lar naik bot nih..abg nih rempit bot..potong bot2 yang lain...kata derang bot kami nih enjin turbo..sbb tu laju..hahaha..pastu abg yg drive bot kami nih penah masuk majalah 3..ekekeke...dlm island tour nih..kami di bawak ke 4 tempat..iaitu bat cave, kilim geoforest, tempat tengok burung helang ngan perkampungan nelayan kat situ..

masa atas bot rempit yang mabeless nih

ni lak bat cave..yg penoh ngan kelawar..


kami abis bot tour nih dlm tgahari kot...lepas tu kami bertolak semula balik ke resort..then lepas makan tgahari & rehat2 suma..pukul 2.30 ptg ada sukaneka...pi lar bersorak2 suma..then yg lawak nyer tu..sblm sukaneka abis..aku ngan member sowang nih curi2 gi kat swimming pool..bosan lar layan sukaneka..last2 kami wat sukaneka sendirik terjun dlm swimming pool tu..hahaha..mandi manda sakan ler..then abis sukan kami naik bilik..mandi2 & tukar baju..kuar gi pekan kuah...biasa larr..shopingggggggggg....!! sampai abis guna cash ler punya shopping..kuar kad kredit lak sambung lagik shoping..haha..antara barangan2 yg aku beli ialah..taraa...


biasa lah..duti free kan..aku beli juga beg polo yg balik kampung punya beg tu..tp tak snap pic lah kan..hehe

then lepas abis soping2 suma..sampai balik resort kul 7pm..siap2 utk dinner BBQ kul 8 kang..then dinner mcm biasa..layan BBQ..pastu ada seisi lucky draw, tukar2 hadiah,so aku dapat ler hadiah spt di sebelah nih..dr siapa pon tataw ler.. tp adiah tabung power rangers..ampess..haha..lepas abis seisi tu suma..ada sesi karaoke lak..sesi nih yang paling best..bila bos2 mula mensumbangkan lagu..tak larat nak gelak..aku mcm biasa ler..tukang sorak jer..hehe..ramai gak ler yang mensumbangkan lagu sbb sapa yang nyanyi dpt hamper..hehe..abis aktiviti2 BBQ nih dlm midnite kot..so kami bersurai ke bilik memasing..aku tido best giler mlm tu..dgn deruan air laut yang kedengaran..ahakzz..

6hb 12 2008
---------------
pagi dlm kul 7 ada senaman..tp aku terskip..opsss...huhu..terover tido lah...sbb lepas tu ada aktiviti bebas..so..tido pon terbabas...huhu..dlm kul 10am gitu kami pegi ke pekan kuah lagik...sambung soping..kali nih aku beli kain batik & kain pelekat kat my grandparents..kot2 ler derang leh gak pakai raya nih..aku beli set pinggan mangkuk kat mak aku..kat bapak aku beli kain pelikat jerr..lepas soping2 suma balik ker resort..tunggu bas dtg..packing barang suma sumbat dlm bas..so sampai ke jeti dlm kol 1.30 gitu..feri kami kul 2.30..so pusing2 kat jeti..then pulang ler kami menaiki feri pada pukul 3.00pm gitu...hmm..memenatkan but enjoy wpon ada gak disaster yg melanda..hehe...kami sampai ke jeti kuala perlis dlm kul 4.30 ptg..then my frenz & i balik ke umah memasing & janji nak jumpa kat saloon dlm kul 6pm..bukan apa..kami ber3 ada gift kat one of our best frenz sempena wedding dia on 11hb 12 2008 nanti yang kami tak boley pergi..huhu..sampai kat saloon tu..memasing wat ler lulur & body scrub & facial (mengalahkan org yg nak kawen)hahaha...juz aku wat extra treatment lah..aku wat urut badan sekali..pergh..nikmat...hehe

************************************************************************************
jadi tu ler sedikit sebanyak aktiviti aku sepanjang di Langkawi..aktiviti di A Famosa, Melaka pon best gak ler..tp esok2 pulak ler aku post..penat pon lom abis lagik nih..hmm



4 comments:

husz_nie said...

terdapat byk kesalahan ejaan.. jadi.. keseluruhan markah ialah 6/10... :p

spt biasa.. akak ipar kalau gi langkawi... sure beli coklat... tp tak pernah hulur sini pun.. hahahaha..

ena said...

tak nak bagi coklat tu sbb dik ipar bg markah sikttt jer..hahaha...meh la tuwun aloq staq..akak ipar bg coklat tu..siap banjer big apple kat tesco sini lagik..mehh laaaa...

husz_nie said...

wawawa... nak pi aloq staq tu yg tak reti tu... al-maklumla.. buta arah.. huuhu

ena said...

ala naik jer bas kat butterworth..pastu turun kat stesen bas aloq staq..nti akak ipar pi jemput..ekeke