Tuesday, September 10, 2013

Penang.. a little bit here & there

Hello... Malas nak mukadimah pepanjang ni kira nak dipendekkan cerita lah ni.. banyak kali trip dah ke penang (my third home after Kedah & Perlis), aku nak summarize few places yg aku singgah & stay sepanjang banyak2 kali ke penang ni. Here we gooo...!!

1. Hard Rock Hotel
Okay.. aku berkesempatan utk stay di hotel ni for 5 days FOC. Why?? As usual lah lucky me.. KURSUS. Kursus anjuran IOM & MAPO mmh mewah. Aku dapat single room, Rock Star Suite yg view nye laut & pool yang indah. Best mcm menikmati percutian sorang2 diri, Tade partner or kawan2 yg dikenali dalam kursus ni. Tp habis kursus tu I do make friends lah jugak kan. Bilik, view memang tip top tp makanan mcm agak kureng sikit bagi tekak aku. Tp still boleh dimakan. Tapi maybe course yang dipilih oleh penganjur kot yg kureng sikit. Ok.. Sila layan few pic yang sempat ku rakam. Pic banyak sebenarnya tp takkan semua nak sumbat sini khennnn.. hehe...

depan hotel




my room  Rock Star Suite




 
 
view from balcony






my bed




toilet








2. Lone Pine
Sini aku duduk kejap jer dalam 2 hari. Stay kat sini sebab kursus jugak. Bilik just nice & ada bath tab di beranda. So aku sebagai wanita muslimah ni sgt tak sesuai la nak mandi manda kat beranda tu kan..?? tp aku mandi gak tgh2 malam.. haha... view beranda kurang menarik sbb banyak terlindung pokok. Hanya nampak pool kat bawah je.. laut pun terlindung dek pokok.. Makan boleh tahan.. sedap.. better than Hard Rock aku rase.. 




entrance












balcony














view outside 





view... outside










3. Holiday Inn
Sini stay 1 malam je.. so makan breakfast je lah. Breakfast biasa je lah cuma banyak burung merpati terbang sampai hinggap atas meja orang makan. Bilik ku tiada beranda, bilik lain tak pasti tp seaview. Tingkap pun tak bole bukak.. ye lah sebab takde beranda kan...








my room.. ada gambo nih jer












view from my room 














antara view luar hotel











pool 









Tu jer perkongsian setakat ni.. nak solat maghrib jap.. bersambung selepas ini ke destinasi lain pulaks.. hiksss... Ciao... ;)

No comments: