Friday, January 8, 2010

New beginning: New Chapter of Life




Happy New Year...!! walaupun sudah terlewat 8 hari... :) dah lama sgt meninggalkan dunia blogging ni..bukan sbb apa..selain dari addicted to games (FB) tp sbb aku sendiri dah tak der masa nak menulis atau menaip apa2 cerita lately nih.. ni pun dalam hati terfikir..dari aku menaip coretan ni..baik lah aku menaip hujahan-hujahan yang aku bawak balik tp tak disentuh2 lagi..argghh..tp tak per lah, break jap..!!



Apa azam tahun 2010 ni..?? Mcm biasa..aku sebenarnya tidak pernah punya azam pada setiap tahun.. Tahun baru is no other differences with past-past year..which is I'm a year older..lagi memeritkan tahun 2010 ni..umur aku dah meninggalkan angka 2 di hadapan...how sad it is..?? but some people say "age is just a number" tp...tu org kate lah..pada aku..tua tetap tua..huhu...

Walaupun aku tiada azam pada setiap tahun..but we still have to plan our life kan... aku so far mmg tiada apa2 plan pun just kalau boleh I wanna be a better person... Better in all way - life, karier, love, economy etc... even tiada target but hopefully it's increase mcm carta keuntungan kompeni2 besar.. up..up..and up lagi... :P


Life

====

Apa yang di cari dalam kehidupan ni..?? kebahagian...?? apa itu kebahagian..?? duit banyak..hahaha... ntah la..terpulang lah pada individu masing2... tp apa yang aku ingin cuba pada tahun baru nih ialah "be a better person" dan kalau boleh aku nak KURANGKAN atau stop lah mengumpat..haha..mmg bunyi mcm jahat giler je mulut tp aku rasa manusia ni..especially pompuan mmg tak larik dr tabiat ngumpat nih..even aku pun... kadang2 kita tak sedar..tak der lah aku nak ngumpat ala2 makcik bedah "hangggg tawww dakk..anak si anu..tu..awat yg jahat sgtt hang tawww"..tak lah gitu...tp just bila kita rase tak puas ati ngan someone tu..and apa yg kita cerita tu betul...pada mulanya nak lahirkan rasa tak puas ati jer...nak buat luahan perasaan konon..tp end up..pi ngumpat sekali. No..no... I wanna try to stop this behaviour. Kalau tak boleh stop pun..aku cuba akan kurangggggggggg kan... Doakan aku yer.. InsyaAllah... :)

Economy

=======

Skrg jer aku mula insaf bab duit2 nih.. kalau dulu..enjoy tak hengat... most important thing is...aku nak melangsaikan hutang PTPTN..hahaha... so far aku dah berjaya bayar suku dari hutang tersebut.. Alhamdullilah... Mudahan2 dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur lah untuk terus melangsaikan hutang piutang tersebut.

Ok..now I'm using smartphone.. BlackBerry... bukan apa...arahan Jabatan & ada pakej jabatan sama untuk semua pegawainya pakai smartphone.. (tp kena bayar sendiri lah..bkn dpt free).. so kalau nampak YM aku dok menyala 24 jam..tp bila ditegur tak berjawab..tu maksudnya ada hal lah tu..tade makna nyer aku nak pegang hp tu sokmo melayan YM 24 jam (aku tinggalkan pesanan nih kat sape ehh..??) haha


Karier

======

Sebelum2 ni..aku selalu hadapi masalah kat tempat kerja..yeah..dgn kerja yg banyak & not my boss fave staff, aku rasa depressed... tp from now on..aku dah berjaya at least tak melayan sgt rasa sakit hatiku terhadap apa2 layanan tak best yg aku terima dari bos aku... I need to grow up..!! tak perlu lah nak meratapi2 atau sakit2 hati kalau di takdirkan boss kita tak suka kita... Asalkan aku buat keja aku betul, aku tak menyusahkan org.. dah cukup...Aku maybe juga dah immune or pengalaman mungkin dah mendewasakan aku.. Aku jugak nak menyeru pada kwn2 yg baca blog ni (kalau ada org baca lah) jgn lah manjakan diri..stop it.. we really need to grow up..this is asam garam dalam pekerjaan... jgn sentiasa harap dipuji atau dihargai..tp just buat lah kerja sebagai satu tanggungjawab kita supaya tak ler makan gaji rabun tiap2 bulan..buncit perut nanti...

Aku try utk membiarkan apa orang kata..biar lah aku tetap mcm aku skrg yakni "bodoh dlm politik ofis" atau "bukan kaki bodek".. asalkan aku dapat kepuasan atas apa yg aku kerjakan secara ikhlas... kepuasan..??hmm entah lah...di mana kepuasannya..aku masih cuba2 mencari... tp aku akan cuba dan terus mencuba ;) bohonglah kalau aku kata aku nih terlalu strong sampai kebal hati ni...tp as I said earlier... mari mencuba dan belajar... lagi pun apa nak risaukan...hidup nih kan umpama roda... langit pun tak selalu mendung kot..mudahan cerah jua lah akhirnya :)

Love

=====

??????????????????????

Tak kenal maka tak cinta... Where are you my Mr Right..?????? :P






1 comment:

melanie said...

hemph..aku pun takdak azam.dan my Mr Leo tak jumpo jumpo lagi..