Tuesday, February 10, 2009

Pesona Nan Grata (I'm Invisible)




Sebenarnya aku mmg tak larat betul nak menaip nih..badan pon tak sedap..letih gila..esok pon keja (mebi aku nak amik EL or MC jer esok). Tapi apa yg aku alami hari nih menggamit2 lah aku utk post gak entry nih..nak luahkan rasa tak puas hati..tp tak boley lar detail sgt lak..sbb mebi someone skodeng blog aku nih..huhu..tp cukup lar sekadar aku nak bitau bahawa aku nih mcm invisible jer dikalangan bos2 aku..aku tak pernah diberi perhatian oleh mereka..bukan ler perhatian apa sgt yg aku mintak..just cukup lah acknowledge kewujudan aku di opis nih..yg heran bab delegate keja kat aku..notice plak kewujudan aku..tp bab2 nak berkongsi2 cerita, bergelak ketawa, bagi mark lebih (biasa ler gomen kan..mark2 yg boss2 bg ler yg tentukan naik turun pangkat kita..huhu) suma aku lah ketinggalan..aku lah yg invisible di mata mereka..hmm..ntah la..aku tatau la apa yg patut aku buat lagi utk ambik ati mereka..aku nih plak..bkn reti bodek2..kipas2..tak tambah lagi dgn cerita2 org tikam2 kita dari belakang..hmm..entah lah...apa yg aku mampu buat sekarang hanya pasrah, redha dan berdoa...dan bak kata kwn aku..kita kerjalah dgn ikhlas...dgn nawaitu kerana Allah kan..kalau aku di tempat yg benar..moga Allah memberkati dan melindungi aku lah dari segala kesulitan & kecelakaan..huhu..Allah kan sentiasa bersama mereka2 yang teraniaya..

2 comments:

Anonymous said...

1. pasrah, redha dan berdoa
2. kerja dgn ikhlas, nawaitu kerana Allah

dah betullah tu sis..
so.. kte serahkan semua kepadaNYA setelah semua usaha dilakukan..
ada hikmah disebaliknya yg kte kdg2 tak sedar..
bak kata ketua rhea tu (PPD).. Allah sebenarnya banyak makbulkan niat yang terlintas dalam hati kita..

ena said...

thanx rhea..at least tak ler sakit ati & kecik ati sgt bila kita dah betulkan niat keja kita tu..biar lah org2 atasan "tak pandang" kita kan...biar lah invisible di mata mereka..asalkan kita tak invisible di sisi Allah..Amin..huhu