Friday, June 6, 2008

AL-Fatihah..Ezran Hakimi...




Hari ni..birthday arwah Ezran Hakimi aka Gareth..patut lah semalam tingat kat dia..Al Fatihah... Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya & dia sentiasa ditempatkan bersama orang2 yang beriman..Amin.. Kehilanganmu sehingga kini dirasai..Miss u very much dear... satu2 nya kawan lelaki aku yang tak pernah tak layan aku even dia sakit sekali pun..


~ satu ketika dahulu...rentetan kisah aku & arwah ~


SAAT PERKENALAN
-------------------------
Suatu ketika dahulu....ketika JL mula bertapak sekitar Jun 2006...aku merupakan antara manusia2 terawal kat situ (ala2 org zaman paleolitik lah time tu). Aku & Maira sedang meroyan di thread MEROYAN ketika di tegur oleh seorang newbie nick "AKU LER" sekitar Julai 2006..masa tu punya lah susah nak panggil newbie tu...nak panggil pon "hai aku ler.." tak ker rase mcm tego diri sendirik jer..hihi..selepas desakan & pujukan manja aku & maira..newbie nick aku ler pon register lain pakai nick GARETH. Katanya adik dia minat giler ngan model Gareth Watkins. Ini lah avatar terawal arwah masa pakai nick aku ler & nick gareth.



Dulu arwah nak pakai avatar nih pon sikit nyer susah...ekeke..jenuh la gi wat komplen kat bod layan aduan & cadangan..berhempas pulas admin membantu dia...lepas arwah dah pakai nick GARETH.. dia pon dah bertukaw avatar kepada avatar lain..dia pakai avatar ni..ngan bantuan decoration oleh team grafik..kami suma pon pakai avatar ala2 gitu..suma pakat pakai pesen sama..sehati sejiwa tol dak JL zaman tu..hihi

MEROYAN
-------------

bermula lah arena persahabatan & gurauan manja kami bertiga di bod MEROYAN di bantu oleh pelakon2 extra seperti Izah, Chad, Isyarina, Ash & ramai lagi lah bergurau senda di situ..konon ya itu rumah kami bertiga (Aku, arwah & maira) dan forummer lain masuk bertandang sekali sekala..izah akhirnya jadi madu ketiga kami tp kena cerai awal sbb curang..haha (lawak betol). Sampai lah umah tu kena tutup oleh pihak admin sbb dikatakan topik lain tak jalan sbb kami dok melepak kat situ jer...


Kami panggil guna nama manja..hehe..aku panggil arwah "DEAR" & Maira pulak panggil "LALING"...kami berkawan kat JL..lepas tu beradd2 ym...so yang mana personal sembang kat YM jer..Persahabatan kami semua terus macam biasa dan kami bermesra di mana2 thread orang sampai off topik..hikhik.. Arwah ajar kami bahasa jepun..no 1 sampai 100..paling aku terer hachi juu hachi (88 maksud nyer) & ayat yang paling aku ingat arwah ajar "aishteru tu itte kure" jawap nye "aishiteru"

PERTUNANGAN
--------------------

Sekitar September 2006...arwah telah melansungkan pertunangan dgn kekasih hati nya... adik epada forummer Shincan (arwah & shincan opismate).
Kami tumpang gembira...


AIMAN
---------

Avatar nih arwah pernah guna..anak sedara dia nama aiman...bijak sgt...aku pernah ym ngan aiman nih..mula2 ingat arwah yang on ym sekali nyer budak kecik ni yang godek pc paksu nyer..hehe..abis dia citer..dia dok kat Australia suma..nih gambo aiman masa kecik sikit..masa arwah pakai avatar nih..kami borak seolah2 aiman nih anak kami sampai ada forummer percaya yg kami nih husband & wife & aiman anak kami..haha..mintak maaf yer pada forummer tu..kami mmg guwau2 mcm nih.

FAMILY BAHAGIA JL
---------------------------

Lupa nak insert kisah nih semalam..penting nih...kami kat JL nih mcm satu keluarga yg bahagia walaupon "bermadu".. aku, maira & arwah gareth... Tempe lak jadi adik kepada arwah (mcm main pondok2..hehe) so..sbb tu lah tempe panggil aku sampai lekat lah skang nih "akak ipar" & aku panggey dia "adik ipar"..kami bertiga "bermadu ngan bahagianya sehinggalah tetiba Qistina join venture jadi madu no. 3... Kaco betol lah..ekeke..lepastu diikuti ngan Inuyasha jadik yg bongsu..So hari2 merepek & berguwau senda pasai2 nih laa...di tambah lah ngan Diablo yang dengki kebahagian kami..haha..indah nyer berguwau senda waktu tu...

KESAKITAN & KETABAHAN ARWAH
--------------------------------------------

Sekitar Mei 2007..arwah ada bitau dia sakit..dah wat medical checkup tapi result belum kuar..masa tu aku terfikir..tak kan penyakit yg kronik...bila dah dapat result..arwah bagi tau doktor sahkan dia mengidap kanser paru2...tp stage awal kata doktor..boleh baik..arwah tak hisap rokok pun....waktu tu arwah dah down sgt..kalau kita bergurau silap pun..dia mesti kata.. " baik mintak maaf cepat...nanti tak sempat" siggy dia waktu tu pon (kekal sehingga kini)
"
MunGkiNkaH EsoK.......TiaDa laGi uNtuK SlaManYa"..apa yang buat arwah down..bukan kesakitan & keperitan yg dia tanggung... tp dia sedih & tak sanggup tengok orang2 sekeliling dia..ibu dia..family dia..tunang dia...sedih sbb dia sakit...waktu tu dia tak bagi kami bitau sesapa pon org kat JL...aku & maira anggap ianya amanah...jadi kesakitan & keperitan dia..kami tak beritahu kat sesapa di JL...

Sehinggalah..satu hari Shincan masuk JL cari aku..dia kata ada pesanan dari arwah...shincan bitau arwah pengsan di ofis..kena tahan di wad..aku tanya maira..patut takk bitau warga JL..?? serba salah...tp dah arwah ada titip pesan kat warga JL..kalau ada salah & silap dia mintak maaf...jadi aku bitau abg GJ & GJ buka topik utk menyampaikan pesanan arwah & mudahan2 ramai akan berdoa ke atas kesihatannya. Arwah sihat sikit...boleh keluar dari wad...dan shincan pon dah approve utk kabarkan pada warga JL yang arwah sakit...even arwah sakit...dia masih layan JL..masih layan kami...kadang2 segala masalah kami citer kat dia..dia sudi mendengar...boleh aku katakan lah..dia satu2 nya kawan lelaki aku yang kal JL yg tak pernah menginore aku..boleh dikatakan setiap topik,post aku di reply nya..kadang2 kami buat lawak arwah gelak tp dia kata.."adehh..sakit dada..tak boleh gelak"..hari2 arwah kena amik ubat...arwah penah kata... "dear..saya nih dah tak larat skang..dudok atas kerusi roda jer skang nih..kepala pon dah takder rambut..suma dah gugur..botak.."sedih betol dengar...pernah kadang2 ym ngan dia sampai terkuar airmata depan pc..hmmm...tp kami yakinkan dia..bagi semangat..yang dia akan pulih lepas selalu wat kimo..

LAST YM : 18/12/2007
---------------------------

aikimi ezran : dear
ena : sayaaa
akimi ezran : wat pe..bz ker?? slamat raya
maafkan sy kalu terkasr ye
ampai slam kat nia,tempe
ckp sy mntk maaf kat dorg
ena : insyaAllah...
tak der lah bz sgt..ada kijer sikit2 jer
sy pon nak mintak maap..
kalu ada terkasar bahasa..silap & slah yer
aikimi ezran : ckp kat maira jgn nangis2
ena : nape dia nangis?
aikimi ezran : sy dah maafkan semua
takde la nangis..saja je
ena : dia demam ari nih
aikimi ezran : tau
kim salam kat inu gak
insyaallah jumpa lagi
ok la dear
ena : yerr..insyaAllah dear..
aikimi ezran : doakan sy ye..samekom
ena : insyaAllah..w'salam
nak kuar dah ekk??
aikimi ezran : penat
rasa cam dah tak
mekasih sudi kwn ngan sy

* sesungguhnya aku tak sangka..ni lah last YM aku ngan arwah..dia seolah2 tahu dia akan pergi utk selamanya..hmmm *

(maaf susunan tak memuaskan..aku kopi pes..tp setting lari even aku edit2)

FIRST & LAST CARD
-------------------------


















kad raya yang arwah hantar raya puasa lepas..the first & the last one...hari tu adik arwah ada ym aku..dia tanya dia nak poskan kad yang abang dia tulis kepada kawan nya..adik dia tanya kenal tak..ada 2 kad..satu tulis "Utk dear" dan satu lagi "utk laling"...hmmm..sedih nya..arwah ingat nak bagi kad kat kami..tp sampai skang lom dpt lagi...agaknya adik dia lupa nak pos kot...



ARWAH SUDAH TIADA
----------------------------

Arwah meninggal pada hari raya haji tahun lepas...20/12/2007 pukul 8.00 malam..arwah telah meninggalkan kita...aku dpt berita tu lama...dah seminggu baru dpt..tu pun blo call tanya aku betul ker berita yang dia dengar tu..aku lansung tak tahu menahu..blo bitau dia dapat tahu dari wild...aku contact wild dah wild confirmkan hal ni...adik arwah sendiri bitau..masih tak percaya aku waktu tu..aku cakap kat wild..jgn laa main2..kak wild cakap..ena..takkan lah akak nak main2...waktu tu mmg tak tahan air mata...2,3 hari keja nak kuar jer..cakap ngan tempe pon nangis...cakap ngan maira pon nangis..cakap ngan inu pon nangis..even sekarang pon nanges..huhu...yang pergi akan tetap pegi..jgn ditangisi..iringi kepermergiannya dgn doa..semoga dia tenang disana...
avatar arwah hingga kini....................
Image Hosted by ImageShack.us



AL FATIHAH...SEMOGA ROHNYA SENTIASA DICUCURI RAHMAT & DI TEMPATKAN BERSAMA GOLONGAN2 YANG BERIMAN...AMIN....




when you're gone

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie is made up on your side

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
And when you're gone
The words I need to hear
To always get me through the day and
make it ok
I miss you


I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you
I love the things that you do

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
And when you're gone
The words I need to hear
To always get me through the day and
make it ok
I miss you


We were made for each other
Out here forever
I know we were
All I ever wanted was for you to know
Everything I do, I give my heart and soul
I can hardly breathe
I need to feel you here with me, yeah

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone the face I came
to know is missing too
And when you're gone
The words I need to hear
will always get me through the day
and make it ok
I miss you


ada yang hilang ketika kau hilang..
hatiku..jiwaku..
ada yang pergi ketika kau pergi..
senyumku..tawaku..
hidupku ikut hilang bersamamu..
cintaku ikut pergi bersamamu..
sementara aku masih di sini..
mencuba tegak berdiri..tanpa mu...


7 comments:

shahliza94 said...

ena, maceh sebab post entry ni. akak memang nak tau sangat arwah meninggal sakit aper dan bila dia meninggal. akak tanya warga jl ramai soalan akak tak berjawab until dolp pm akak bgtau dia meninggal sebab kanser. ari ni sumer soalan akak dah terjawab. detail lagi. thanks ena...

husz_nie said...

akak liza...
bkn tempe ada jwb ke kat tred pelajar tua lukis peta... huhuhuhuhu....

Anonymous said...

huhuhu...

menitis air mata aku baca kisah ni...
al-fatihah arwah laling...
semoga tenang......

fendi1183 said...

em...waaaa..walau sms aku reg dan berprom,,aku kenal dah pernah nmpak dia online..tak pi aku tak sempat bertergur sape....nape le..aku masuk dulu..aku tak ramah2 ...

Anonymous said...

hmmm...dah insert sikit beberapa kisah yg tertinggal semalam..semlm tak dpt recall..tertinggal agenda2 penting..al fatihah utk arwah...

husz_nie said...

hehehe...
yup.. panggilan kakak ipar lekat sampai skang.... hmm.. mungkin jugak tempe senang panggil kakak ipar sbb ingatan pada abang...

tak lama kenal dia... tp rasa seronok bila ada org anggap kita adik

Anonymous said...

Kak Liza.. rhea pun ada tuliskan link untuk Kak Liza baca.. waktu rhea mula2 masuk JL, rhea selongkar semua yang ada kat JL tu.. rhea baca tentang arwah tu di JL.. rasa bahagia melihat keakraban mereka di JL ni..

alFatihah untuk arwah..

Kak Ena.. cerita arwah ni.. menyebabkan hati rhea risau mengenangkan data.. mudah-mudahan data juga setabah arwah.. dalam menghadapi hari-hari depannya dengan penyakit yang ditanggungnya sekarang..