Saturday, July 24, 2010

Tipikal "Makcik Joyah"




Salah ke orang yang bernama Joyah? Salah ke seorang yang diberi gelaran Makcik? Bukan salah ibu mengandung.... haih..apakah yang aku merepek nih..?? hehe... bukan apa... Kalau disebut nama "Makcik Joyah" apa perkara pertama yang terlintas di fikiran korang tentang karektor Makcik Joyah ni...?? Paling tidak pun, sure Makcik Joyah ni seorang yang kuat membebel kan..?? Aku ada beberapa orang disekeliling aku yang mcm Makcik Joyah. Sebabbb...??? Membebel satu hal... Ni di tambah pulak dgn mengumpat..Mengata...Menyibuk jaga tepi kain orang. So tipikal kan...huhu... di ofis, di rumah ada la 4,5 orang Makcik Joyah yg suka menyibuk hal aku. Yg kat ofis tak yah cakap la..of kos la org2 yg suka mengadu domba keburukan kita kepada boss. Kadang2 aku terpikir jugak.. best sgt ke aku ni sampai org suka sgt sibuk nak jaga tepi kain aku & repot dekat boss. Nape..?? takut sgt ke aku ni jadi org kesayangan boss..?? Aku tak heran ler suma tu... aku datang ofis tak de pasai nak pun nak bodek2 sesapa. Aku just nak buat kerja aku utk dapat gaji & bayar utang2 PTPTN, personal loan, loan kereta, kad kredit etc (banyak nye utang???). So, Makcik2 Joyah sekalian... tak payah lah yer susah2 payah nak buruk2 kan aku kat boss sbb aku sikit pun tak heran kalu boss tak suka aku. mcm aku suka boss kan???


Kalau geng2 Makcik Joyah kat rumah lak...lain tak der.. "ko ni bila nak kawin..umur dah lanjut..memilih sgt kot..???" Makcikkkk... kawin tu kalau boleh seumur hidup je sekali. kena lah jugak memilih kot..??? Kalau mcm pilih baju tu tak pe lah...kot tak muat, tak berkenan, tak cantik ko pandang kemudian2 hari.. Ko boleh campak buang je. Takpun ko boleh sedekah kan kat mangsa2 gempa bumi. Ni kalau ko main tangkap muat je laki... kot ko tak berkenan nanti.. camna..?? Cerai je ker..?? Bila jadi janda.. Mulut2 Makcik Joyah akan mula bercakap pasal benda janda nih plak.. haihhhh.... makcik2... hari ni kat jiran sebelah rumah aku, anak daranya dipinang orang. Makcik2 joyah pun dtg tadi depan rumah aku dok sembang konon2 nya laki yg meminang tu kayawan, hartawan, makan di pinggan minum di cawan... Orang gaji ada dua you... bawak keta besar you... bapak laki tu tender juta2 you... adoi... Makcik2 Joyah.... Perlukah???? Motif???? Like I care..???!!!






Friday, April 2, 2010

Al Fatihah "Din Beramboi"

Pemergiannya dirasai.. Tiada lagi kedengaran riuh rendah pagi di era, drama sebabak di era & kritikan bernas di Raja Lawak.. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.. Al Fatihah...Amin..

Friday, March 19, 2010

Melaka Trip



Melaka trip ni berlansung selepas habis kursus di Renaissance Hotel, Melaka & Avillion Legacy Hotel Melaka. As usual, the kursus was not so fun but the jalan2 lepas kursus & makan2 is really fun..!!. :D

My single room @ Avvilion Legacy Hotel.


Half of my desserts on my last day @ Avillion :D


Kota Belanda @ Melaka


here..there @ Melaka


ni lah buah Melaka


Pokok Melaka.. tempat Parameswara berteduh suatu tika dahulu... hehe


A Famosa


so... who you think he is..??

Banyak lagik gambar yg dicapture..tp setakat nih jer yg mampu... hehe..nak mengarang panjang2 pun dah tak larat dah skang nih..haha :P




Not So Long Vacation @ Trip (Pangkor)



Hello..Hello..Hello...

Melihat org lain masih setia dgn blog mereka..terpanggil aku utk mengupdate seketika di blog ku yg penuh dgn sawang ni...cat rumah pun tak tukar2..kalau dulu..mau seminggu sekali tukar layout.. so kali ni aku nak bercerita tentang my not so long vacation.. our trip (with few frenz to Pangkor). Kami ke sana dalam 3 hari selepas masing2 mengosongkan diari yang penuh bak seorang menteri tu.. so this few scenery yg aku capture... Btw, do you know the word Pangkor actually originates from the Thai word "Pang Ko". It's means "Beautiful Island" :)


we arrived @ Lumut.


Lumut WaterFront


Kota Belanda @ Pangkor


Beach... It was awesome...


Ombak menghempas pantai...


sunset... always beautiful....


Utk pendekkan citer.. it was fun... & quite adventure sbb no planning..main terjah je dgn tak booking hotel etc.. but we're can make it...





Friday, January 8, 2010

New beginning: New Chapter of Life




Happy New Year...!! walaupun sudah terlewat 8 hari... :) dah lama sgt meninggalkan dunia blogging ni..bukan sbb apa..selain dari addicted to games (FB) tp sbb aku sendiri dah tak der masa nak menulis atau menaip apa2 cerita lately nih.. ni pun dalam hati terfikir..dari aku menaip coretan ni..baik lah aku menaip hujahan-hujahan yang aku bawak balik tp tak disentuh2 lagi..argghh..tp tak per lah, break jap..!!



Apa azam tahun 2010 ni..?? Mcm biasa..aku sebenarnya tidak pernah punya azam pada setiap tahun.. Tahun baru is no other differences with past-past year..which is I'm a year older..lagi memeritkan tahun 2010 ni..umur aku dah meninggalkan angka 2 di hadapan...how sad it is..?? but some people say "age is just a number" tp...tu org kate lah..pada aku..tua tetap tua..huhu...

Walaupun aku tiada azam pada setiap tahun..but we still have to plan our life kan... aku so far mmg tiada apa2 plan pun just kalau boleh I wanna be a better person... Better in all way - life, karier, love, economy etc... even tiada target but hopefully it's increase mcm carta keuntungan kompeni2 besar.. up..up..and up lagi... :P


Life

====

Apa yang di cari dalam kehidupan ni..?? kebahagian...?? apa itu kebahagian..?? duit banyak..hahaha... ntah la..terpulang lah pada individu masing2... tp apa yang aku ingin cuba pada tahun baru nih ialah "be a better person" dan kalau boleh aku nak KURANGKAN atau stop lah mengumpat..haha..mmg bunyi mcm jahat giler je mulut tp aku rasa manusia ni..especially pompuan mmg tak larik dr tabiat ngumpat nih..even aku pun... kadang2 kita tak sedar..tak der lah aku nak ngumpat ala2 makcik bedah "hangggg tawww dakk..anak si anu..tu..awat yg jahat sgtt hang tawww"..tak lah gitu...tp just bila kita rase tak puas ati ngan someone tu..and apa yg kita cerita tu betul...pada mulanya nak lahirkan rasa tak puas ati jer...nak buat luahan perasaan konon..tp end up..pi ngumpat sekali. No..no... I wanna try to stop this behaviour. Kalau tak boleh stop pun..aku cuba akan kurangggggggggg kan... Doakan aku yer.. InsyaAllah... :)

Economy

=======

Skrg jer aku mula insaf bab duit2 nih.. kalau dulu..enjoy tak hengat... most important thing is...aku nak melangsaikan hutang PTPTN..hahaha... so far aku dah berjaya bayar suku dari hutang tersebut.. Alhamdullilah... Mudahan2 dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur lah untuk terus melangsaikan hutang piutang tersebut.

Ok..now I'm using smartphone.. BlackBerry... bukan apa...arahan Jabatan & ada pakej jabatan sama untuk semua pegawainya pakai smartphone.. (tp kena bayar sendiri lah..bkn dpt free).. so kalau nampak YM aku dok menyala 24 jam..tp bila ditegur tak berjawab..tu maksudnya ada hal lah tu..tade makna nyer aku nak pegang hp tu sokmo melayan YM 24 jam (aku tinggalkan pesanan nih kat sape ehh..??) haha


Karier

======

Sebelum2 ni..aku selalu hadapi masalah kat tempat kerja..yeah..dgn kerja yg banyak & not my boss fave staff, aku rasa depressed... tp from now on..aku dah berjaya at least tak melayan sgt rasa sakit hatiku terhadap apa2 layanan tak best yg aku terima dari bos aku... I need to grow up..!! tak perlu lah nak meratapi2 atau sakit2 hati kalau di takdirkan boss kita tak suka kita... Asalkan aku buat keja aku betul, aku tak menyusahkan org.. dah cukup...Aku maybe juga dah immune or pengalaman mungkin dah mendewasakan aku.. Aku jugak nak menyeru pada kwn2 yg baca blog ni (kalau ada org baca lah) jgn lah manjakan diri..stop it.. we really need to grow up..this is asam garam dalam pekerjaan... jgn sentiasa harap dipuji atau dihargai..tp just buat lah kerja sebagai satu tanggungjawab kita supaya tak ler makan gaji rabun tiap2 bulan..buncit perut nanti...

Aku try utk membiarkan apa orang kata..biar lah aku tetap mcm aku skrg yakni "bodoh dlm politik ofis" atau "bukan kaki bodek".. asalkan aku dapat kepuasan atas apa yg aku kerjakan secara ikhlas... kepuasan..??hmm entah lah...di mana kepuasannya..aku masih cuba2 mencari... tp aku akan cuba dan terus mencuba ;) bohonglah kalau aku kata aku nih terlalu strong sampai kebal hati ni...tp as I said earlier... mari mencuba dan belajar... lagi pun apa nak risaukan...hidup nih kan umpama roda... langit pun tak selalu mendung kot..mudahan cerah jua lah akhirnya :)

Love

=====

??????????????????????

Tak kenal maka tak cinta... Where are you my Mr Right..?????? :P






Saturday, August 15, 2009

MTV Worldstage @ Sunway Lagoon Tomorrow

Say no more..!! I just won 2 tickets for MTV Worldstage by Estranged. I never won any prizes for any competition..so this is the 1st time I won something just by emailing them my hp no. But unfortunately I can't go..!! After received the email, sms & call from them..finally I have to let go my tickets.. WTH..??!! But its Ok...finally I won something right..hehe..

Friday, July 31, 2009

Rise Above



Woww..its really a long time I'm not updated this blog..too busy having a life & handling all work on my desk..!! And when I have free time to update this blog, (which is not too free) seem I don't have any idea to write... So then i prefer updated status on facebook .. short & simple.. too many things happen to me in a month.. I have been through many memorable moments, happy, sad, angry, mad, frustrated, irritated, annoyed, being manipulated or even get sick with my job & people around me but after all I gone through, I'll stand with all my fave quotation such as... :

"ignorance is bliss"

"what goes around comes around"

"anything happens for a reason"

"sometimes good comes with a little sadness"

"not everybody got what their deserve & not every dream comes true"


So thats I'll understand...I'm not deserve to be sad, angry or mad of what happens to me. Maybe Allah have a better plan to me in future and I believed in that.

********************************************************************************

Great Songs From Frequency Cannon

RISE ABOVE

I curse your eyes that stare at me
Not blinking
for a speck of empathy
Hey yeah

Push me down and crack my dreams
Break me
You think you can do better than that?
Hey yeah

Eat it
Fill your hunger
Your endeavour
to rise above the rest

Reach out
Are you burning?
Are you yearning
to rise above the rest?

And twist around just for that feeling
Can you taste it?
Some kind of ecstasy
Hey yeah

And this time Iâ€ve gone wiser, brighter
I’m gonna eat your mother
Call her now baby
Hey yeah

Reach out
Are you burning?
Are you yearning
to rise above the rest?